Vend tilbage Vend tilbage

Viega tager konsekvensen af Covid-19: Melder afbud til vvs-messer i 2021

ISH 2019 (Foto: Viega)

Birkerød, 07-09-2020

Viega har meldt afbud til vvs-messen i Odense og den internationale vvs-messe ISH i Frankfurt i 2021. Viega har besluttet ikke at deltage i nogen messer frem til sommeren 2021 af hensyn til medarbejdere og samarbejdspartneres sundhed.

Viega har besluttet sig for ikke at deltage i messer frem til sommeren 2021. Afbuddet omfatter VVS’21, der er planlagt til afholdelse i Odense den 21.-23. april 2021 og ISH, den førende internationale vvs-messe, der skal afholdes i Frankfurt am Main den 22.-26. marts 2021.

Efter en grundig vurdering af de involverede risici var den afgørende faktor for beslutningen Viegas ansvar som virksomhed over for medarbejdere og samarbejdspartnere.

"Den svingende og uforudsigelige udvikling af Covid-19 skaber en risiko, hvis konsekvenser det kan være meget svært at overskue. Det er derfor med tungt hjerte, at direktionen i Viega har besluttet sig for at annullere deltagelsen i alle messer frem til sommeren 2021", siger Kent Nielsen, nordisk administrerende direktør for Viega om beslutningen, og fortsætter:

”Vi følger nøje med i pandemiens udvikling og ønsker ikke at tage nogen sundhedsmæssige risici på vores medarbejdere og samarbejdspartneres vegne. Vi er meget kede af situationen og de konsekvenser, den får for vores samarbejdspartnere gennem mange år i event-industrien,” siger Kent Nielsen, nordisk administrerende direktør for Viega.

• Om Viega

Viega er en af verdens førende producenter af VVS- og installationsteknik med over 4.700 medarbejdere på verdensplan. Viega er en tysk familieejet virksomhed med nordisk hovedkontor i Birkerød og produktion på fire fabrikker i Tyskland. Løsninger til det nordamerikanske marked fremstilles i McPherson/USA. Viegas kernekompetencer er installationsteknik, herunder rørledningssystemer, installationsvægs- og afløbsteknik. De mere end 17.000 artikler fra Viega anvendes næsten over alt og indgår i boligbyggeri, forsynings-, industrianlæg og skibsbygning.

Siden 2001 har Viega forsket i udvikling af rør og installationer, der bevarer drikkevandets kvalitet fra vandstik til tappested, og er derfor foretrukken leverandør til brugsvandsinstallationer.

• Cori Natascha Johansen
  • Marketing Manager